Nová kniha Michala Kubíčka: 50 způsobů jak získat zpětný odkaz

17.9.2012 – Dnes byla vydána kniha: 50 způsobů, jak získat zpětný odkaz. Je to již třetí kniha Michala Kubíčka, který je známý především v oblasti SEO, startupů, domén, investování a podnikání. Předešlé dvě knihy mám doma a tak jsem byl zvědavý na tuto třetí knihu. Kniha vznikala rok, a to především z důvodu, že za tu dobu bylo v této tématice spousta výrazných změn (za zmínku stojí například penalizace PR webů, Google Panda nebo Penguin). Tentokrát se kniha neprodává v papírové podobě, ale byla vydána jako ebook. V době tabletů a chytrých telefonů je to pro některé příjemná změna, jiným chybí to kouzlo, když mohou držet knihu v ruce.

Vzhled knihy

Při první prezentaci jsem si přečetl, že kniha bude mít 90 stran. Když jsem knihu otevřel, tak jsem měl stejný názor jako Drago: to písmo je poměrně velké, bude tam dostatek informací? S Michalem jsem měl možnost se na toto téma bavit, a ten mi vysvětlovat, že při tvorbě knihy myslel i na uživatele, kteří mají Kindle nebo jiná zařízení a chtěl, aby se jim kniha četla co nejlépe. Po přečtení knihy musím konstatovat, že jednotlivé body jsou rozepsány poměrně obsáhle s vlastními zkušenostmi z praxe, takže se nemusíte bát, že by zde bylo málo informací.

Obsah knihy

Obsah je rozdělen na dvě části: „Časté otázky a odpovědi“ a „50 způsobů, jak získat zpětný odkaz“. Mile mě překvapila první část, kde jsou otázky i odpovědi dobře zvoleny a budu ji využívat pro své klienty. Kolikrát potřebujete na některou z těchto otázek věcně odpověď. Nyní stačí použít texty z této knihy. Samotných 50 způsobů je zajímavě popsáno. Především pro začátečníky, nebo i pro některé pokročilé linkbuildery, budou určitě užitečné popisy z praxe. Musím přiznat, že některé byly hodně zajímavé, některé mě pobavily:

„Často lze web pořídit opravdu levně. Vzpomínám, že jednou se mi podařilo získat několik let starý web se stovkami článků a pěknými ranky výměnou za roční dálniční známku. To je méně, než kolik by mne na podobném webu stál článek nebo jeden odkaz na rok.“

Další věc, které mě na knize zaujala, je hodnocení jednotlivých způsobů. Michal je “známkuje” hodnotou od jedné do pěti, kde pět je nejvíce. Takto si může každý čtenář přiblížit účinnost daného způsobu. Pokud bych si způsoby chtěl vyzkoušet v praxi, určitě zvolím nejprve ty, kde je pět hvězdiček.

Kniha obsahuje také doporučení na služby, které jsou dle Michala důležité. Celkově je kniha velice užitečná a bylo pro mě zajímavé si některé věci zopakovat a nové se přiučit.

Cena knihy

Cena knihy je nastavena poměrně nízko: 199 Kč. Pokud od Michala odebíráte newsletter nebo jej sledujete na facebooku, tak jste se mohli dostat ke kupónu na slevu v hodnotě 50 Kč nebo 50 procent, kde už se dostáváte na cenu 99 Kč za tuto knihu. To je opravdu za hubičku.

Na co někteří naráželi, je reklama, které je rozprostřena po celé knize. Popravdě jsem tyto narážky čekal. Michal se k tomu dle mého postavil velice zajímavě. Buď mohl dát cenu za knihu vyšší, řádově 300-400 Kč, nebo do knihy umístit reklamu a cena díky tomu může být výrazně nižší. Sice jsou někteří proti takové reklamě v knize, ale věřím, že většina bude spíše spokojena s cenou, než aby jim reklama vadila. Navíc je reklama převážně tématicky zaměřena a spoustu z těchto nástrojů Michal sám zmiňuje. Jak se na tuto reklamu díváte Vy?

Shrnutí knihy

Abych byl upřímný, tak mě mrzí, že kniha vychází pouze jako ebook. Jsem spíše ten typ, co rád drží knihu v ruce. Spousta věcí pro mě bylo opakování, což je matka moudrosti, ale také jsem zde našel novinky, ke kterým se jednou rád vrátím. Přece jen vývoj jde stále kupředu a bude zajímavé sledovat, zda tyto způsoby přežijí alespoň rok, nebo co vše se změní.
Také se mi líbil názor kamaráda:

„Co děláš?“, „Čtu knížku“, „Jakou?“, „50 způsobů jak získat zpětný odkaz od @MichalKubicek„, „Tolik jich není, to kecá“ 😀

-->